Hemma

Nu har jag kommit hem från Åre har vell varit ganska roligt..
Jag diggar allas stil där..

Har åkt skidor och snowb men jag längtar till nästa år.
Har typ stukat handleden den har blivit värre sen jag ramlade på isen.

Första dagen packa vi typ bara upp och gick ner och åt på resturangen.
Det ända jag gjorde va att smsa, värsta tråkigt man kan ha!!
Andra dagen så vakna vi tidigt åt frukost och gick till backen åkte upp till skutan och åkte där BRA backar (Y
Det va typ puckel pisst så det va ganska jobbigt det kom typ 20 perssoner och körde i 130.
Tredje dagen så åkte vi till skutan igen och så tolka vi upp till toppen efter en pisstmaskin, det va as tungt för man stod 2 st brevid varandra och så skulle man ha stavar oxå! Det blåste massor men det gjorde inge..
Vi åkte till skate parken(vet nt vad det heter) åkte/hoppa där och så åt vi i värmestugan där.
När vi skulle hem så var det flakt så då fick man staka och det va ju inte det roligaste när det blåser som in i hell.
Pappa drog mig haha!!
Fjärde dagen så va vi i Duved och åkte där, det va störtlopp tävling så dom had e 1 backe!
Åkte där några gånger och så kom det ett regnmåln så då åkte vi ner till byn, jag skulle in på SkiStarShop och köpa en tröja och det är stora tröjor(kommer bild) först så skulle vi kolla i ler affärer om det fanns någon annan tröja men jag blev sur då.
Annelie köpte en åre tröja och jag köpte min.
Fick 1 tröja och 1 jacka av pappa så jag har inte slösat med pengar på hela veckan (Y
Femte dagen åkte vi bara några backar och så tog vi bergbanan ner till byn för att bror min skulle köpa en tröja och det gjorde pappa med så alla har ÅRE tröjor nu!
6 dagen åkte vi typ på samma ställe för det va bra backar, åt mitt i backen mackor inte så gott men mättande.
Jag spilde och det brukar jag inte egöra men men, medans bror åkte själv så solade pappa och jag lite sen drog vi hem till lilla stugan.
Sjunde dagen så blev det upp tidigt och sen städa kom en och kolla igenom och hon bara kolla in lite sen gick hon så vi åkte ganska tidigt.
Vid mora så skulle vi gå över tåg relsen och jag höll på att DÖ ärligt jag va det..
Gick i mål :) Fikade vid sjön(siljan?) ganska fint bror skulle i och bada haha!!
Åt på björken eller någe i stan och sen åkte vi hem och nu sitter jag här..

Kommer bilder i ett annat inlägg för jag har inte lagt in dom på datan en!!
Puss&KRAM<3/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0